همشهری آنلاین: سفیر ایران در بغداد از نشست سفیران اروپایی، آمریکا، ایران و مشاور امنیت ملی عراق در خصوص منافقین خبرداد.

کاظمی قمی با اعلام اینکه نشست مذکور دوشنبه (7 بهمن) برگزار شد در خصوص جلسه امروز به ایسنا گفت: در جلسه امروز که وزیر حقوق بشر عراق نیز حضور داشت، مجددا بر سیاست دولت عراق مبنی بر خروج اعضای گروهک به سفیران اعلام شد و از کشورهای مختلف نیز خواستند که نسبت به عملی شدن این سیاست به دولت عراق کمک کند.

به گفته ‌کاظمی‌قمی، وزیر حقوق بشر عراق این سیاست را غیرقابل تغییر عنوان کرده که برای اجرایی شدن آن کمیته‌هایی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: دولت عراق تاکید کرده است نه تنها گروهک منافقین بلکه همه تروریست‌هایی که در خاک عراق حضور دارند باید خاک این کشور را ترک کنند و من نیز در این جلسه آمادگی خود را برای کمک به دولت عراق در جهت اجرایی کردن این سیاست مورد تاکید قرار دادم.

سفیر ایران در عراق تصریح کرد: دولت عراق تاکید کرده است هر گونه تصمیمی مغایر با سیاست دولت عراق در مورد گروهک منافقین، تاثیری بر تصمیم‌های دولت عراق نخواهد داشت.

حسن کاظمی‌قمی درباره اتخاذ مواضعی از جانب اتحادیه اروپا مبنی بر خروج نام گروهک منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی و سیاست دولت عراق در قبال این مساله گفت: آن چه که از تحرکات دولت عراق و فعالیت‌ها و عملکرد آن در مورد این گروهک دیده می‌شود در چارچوب مصوبات این کشور که بر اخراج این گروهک در عراق تاکید دارد، است.

وی اضافه کرد: از آن‌جایی که دولت عراق عملکرد و ماهیت این گروهک منافقین را تروریستی می‌داند، به اعضای آن اعلام کرده که باید خاک عراق را ترک کنند و این پرونده را مورد رسیدگی قرار می‌دهد که سیاست‌های دولت ایران نیز در تایید سیاست‌های دولت عراق است.

کد خبر 74056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز